środa, 9 marca 2016

Dworzec kolejowy w Kaliningradzie

Miałem okazję kiedyś być w Kaliningradzie i spać w przyjemnym hotelu 4 gwiazdkowym blisko dworca kolejowego. Zawsze mnie pasjonowało kolejnictwo i kiedyś (będąc jeszcze dzieckiem) marzyłem, że zostanę maszynistą lokomotywy (z dziecięcych marzeń się wyrasta). Jednak, gdy jestem gdziekolwiek poza Polską - staram się zobaczyć elementy infrastruktury kolejowej, a nawet przejechać się pociągiem.
Z porannego spaceru po okolicy pozyskałem sporo zdjęć Kaliningradu, dwa z nich publikuję niżej.
Pierwsze zdjęcie przedstawia budynek dworca kolejowego pasażerskiego zwanego południowym, wybudowany w 1929 roku i stanowiący główny dworzec kolejowy miasta, do którego docierają połączenia m.in. z Rosji. Do peronu 6 tego dworca doprowadzona jest linia kolejowa o europejskiej szerokości torów, wcześniej korzystały z tej możliwości pociągi z Polski i Niemiec.


 Drugie zdjęcie przedstawia wjazd na stację od strony północnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz