środa, 6 listopada 2013

Korzystajmy z biur podróży

Pewne wydarzenia w branży turystycznej na przełomie kilku ostatnich lat mogą nieco zniechęcić do korzystania z usług biura podróży jak też pojawienia się pytania czy warto uwzględniać jego usługi podczas planowania wycieczki. Dla niektórych osób może to być tym bardziej nurtujące pytanie, jako że w powszechnym mniemaniu panuje opinia, że wycieczki organizowane z udziałem biura podroży są zdecydowanie droższymi od tych, które byśmy mieli organizować sami. – Ale czy na pewno tak jest?


Zorganizowanie wycieczki będzie wymagało z naszej strony poświęcenia ogromnej ilości czasu i załatwienia wielu ważnych kwestii zarówno tu na miejscu w naszym kraju jak też na terenie kraju (lub krajów) na obszar, którego planujemy się udać z naszą wycieczką. Decydując się na korzystanie z usług pośrednika w postaci biura podróży pozbywamy się niejako wszystkich tych niedogodności. 
Oczywiście, jako że na tym świecie nie dzieje się nic za darmo tak i w tym przypadku biura pobierają stosowane opłaty. Pobieranie opłat jest związane z załatwieniem wszystkich formalności oraz z ubezpieczeniem grupy wycieczkowej. W zależności od tego, dokąd jest organizowana nasza wycieczka biuro stara się znaleźć tani przelot lub przejazd autokarem. W przypadku drugiego rozwiązania każde biuro stara się zapewnić atrakcyjny przejazd wraz z pilotem przewodnikiem, który w trakcie trwania naszego przejazdu przybliży nam z chęcią atrakcyjne ciekawostki na temat miejsca, do którego się wybieramy. Decydując się na skorzystanie z usług biura po przyjeździe do celu mamy zapewnioną organizację różnorakich atrakcji w docelowym miejscu. Miejscu, w którym każde szanujące się biuro zapewnia nam opiekę rezydenta.

Oczywiście przed dokonaniem ostatecznego wyboru biura, z którego usług mamy zamiar skorzystać wskazane jest sprawdzenie opinii na jego temat. Wybierając jedną z ofert biur wycieczkowych pamiętajmy żeby sprawdzić, co dokładnie znajduje się w jej zakresie. W przypadku niektórych, mniej wiarygodnych biur może dojść do sytuacji, że nie do końca otrzymamy to, co powinniśmy. Duża ilość sprawnie działających biur podróży pozwala nam na zapoznanie się z cenami innych, być może bardziej konkurencyjnych biur.

4 komentarze:

  1. Ja nie zdecydowałabym się na wyprawę za granicę bez udziału biura podróży, zwłaszcza jadąc gdzieś pierwszy raz. Nie jestem profesjonalistą, z języków obcych znam tylko angielski, a poza tym na wakacjach chcę przede wszystkim odpocząć, a nie zajmować się załatwianiem miliona różnych spraw. Co będzie, jak np. się rozchoruję? Czy dogadam się w szpitalu? A jak zepsuje mi się samochód po drodze? A jak po przyjeździe na miejsce okaże się, że hotel zgubił moją rezerwację? O nie, zdecydowanie wolę sobie oszczędzić tego typu atrakcji. Biuro podróży to opcja wcale nie taka drogą, biorąc pod uwagę, iloma sprawami nie trzeba się martwić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżdżę z niemieckimi biurami podróży i jestem zadowolona - serwis, dobre ceny, dobre warunki lokalowe i wyżywienie... wszystko dopięte na ostatni guzik

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jeżdżę tylko na własną rękę, bez biura podróży. Jakoś nie mogę się przekonać, zwłaszcza, że wydaje mi się, że zapłaciłbym znacznie więcej, gdybym wybrał biuro. A tak, wyszukam sobie najtańsze noclegi, albo nawet darmowe (a jest kilka możliwości jeśli o to chodzi), zamiast zatrzymywać się w drogich hotelach, nie pójdę do restauracji tylko na lokalny rynek i też zaoszczędzę, a przy okazji spróbuję miejscowych owoców. No i cały wyjazd jest bardziej spontaniczny – jak mi się gdzieś podoba to zostaję sobie dłużej, a jak nie to zawijam się prędzej. A na zorganizowanej wycieczce nie miałbym przecież nic do powiedzenia…

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorothea, a masz porównanie pomiędzy niemieckim a np. polskim biurem podróży? Cenowo nie widzę wielkiej różnicy, a planuję dłuższy i droższy wyjazd, chciałbym żeby wszystko było właśnie na ostatni guzik dopięte. W ogóle nigdy jeszcze nie korzystałem z oferty biur, zawsze sobie sam wyjazdy organizowałem, więc nie mam doświadczenia, także czytam opinie w necie i trochę podpytuję znajomych. Wolałbym uniknąć wtopy, a te z tego co czytam to się zdarzają. Kierunek wybrałem dość egzotyczny, bo chcę jechać do Gruzji, a nie znam języka, więc zależy mi, żeby biuro było naprawdę profesjonalne, żebym nie musiał na własną rękę później czegoś ogarniać, bo np. biuro nawaliło.

    OdpowiedzUsuń