Jeśli wybieramy się z wycieczką zorganizowaną - organizator za nas załatwi wszelkie zakontraktowane świadczenia: noclegi, wyżywienie czy transport. Mamy wtedy pewność, że winniśmy otrzymać odpowiedniej jakości świadczenia, za które zresztą zapłaciliśmy. Na straży jakości świadczeń stoi pilot wycieczek , który w imieniu biura (a pośrednio klientów) winien dążyć do wyegzekwowania tychże świadczeń. Czy tak bywa w każdym przypadku - ciężko powiedzieć, wiedzmy że tak mówi teoria oraz przepisy polskiego prawa. W dodatku planowane zliberalizowanie dostępu do zawodu spowodować może, że niektóre z polskich biur podróży (niezbyt dbających o renomę oraz jakość świadczeń) mogą zacząć wysyłać tanich, zupełnie zielonych młodych ludzi, którzy mają mieć pieczę nad zdrowiem i życiem uczestników wycieczki.
Na koniec rada dla biur podróży, które zaczynają swoją przygodę - nie warto samemu wszystkiego "ogarniać", zwłaszcza jeśli nie mamy doświadczenia w tej dziedzinie (chociaż etap zakładania biur podróży - zwłaszcza biur agencyjnych - przez tzw. "zielonych" w branży mamy szczęśliwie za sobą). Po pomoc warto zgłosić się do specjalistów zajmujących się danym rynkiem, na przykład szukając ofert noclegowych w krajach bałtyckich zwróćmy się do: hotele w Rydze oraz hotele w Tallinie , dzięki temu otrzymamy gwarancję dobrych usług.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz